Začínáte pracovat na své postavě? Pak jsou pro vás jednoruční činky naprostou nutností

Rozhodli jste se, že je nejvyšší čas přeměnit své měkoučké tukové polštářky za vyrýsované svaly, a lenošení u televize ve volném čase za trochu dřiny na svém vzhledu? To je úctyhodné a jistě nelehké rozhodnutí, k němuž je potřeba vůle, odhodlání a také dávka sebereflexe. Hned z kraje pro vás ale máme skvělou zprávu. Sledování filmů nebo třeba vašeho oblíbeného seriálu se kvůli cvičení vzdávat nemusíte.

Fotografie: jednoruční činky

Pořiďte si domů jednoruční činky, a můžete si svůj trénink odmakat třeba uprostřed obývacího pokoje před obrazovkou. Výhodou činek je také to, že je lze poměrně jednoduše schovat. Pod postel, do šatny, do skříně, nebo kamkoliv se vám to hodí. Pokud doma nemáte volnou místnost určenou jen pro sportovní nástroje, určitě za tuto možnost budete rádi.

Jaký typ činek zvolit?

Činky patří mezi základní a nejideálnější cvičební nástroje,díky nimž efektivně zapojíte svalstvo na horních končetinách, ramenou, zádech a krku. Jasně, že byste mohli posilovat třeba s medicinbalem nebo jiným těžkým objektem, ale rozhodně by to nebylo tak pohodlné a bezpečné jako s činkami. Ty mají totiž rukojeť na hřídeli, která drží zátěžové kotouče, speciálně upravenou tak, aby neklouzala ani ve cvičením zpocených dlaních. Díky tomu se můžete vyhnout pohmožděninám nebo třeba tříštivým zlomeninám prstů na nohou, ke kterým může dojít, když vám činka vyklouzne při cvičení z ruky.

Obchody se sportovními potřebami a náčiním nabízejí většinou tři druhy provedení jednoručních činek pro domácí cvičení. Zatímco naprostá většina činek má hřídel, jež slouží jako držadlo při cvičení, a na kterou se takzvaně „láduje“ závaží, litinovou, právě v provedení závaží jsou rozdíly. Například v obchodě na následujícím odkazu https://hop-sport.cz/cinky/ narazíte na kvalitní cementové kotouče v plastovém obalu, na činky s nezničitelnými litinovými kotouči, ale i na závaží z kovu, zušlechtěné gumovou povrchovou úpravou. To proto, aby kotouče při pokládání na zem, nebo při otírání se o sebe, nedělaly rušivý rámus či třeba nepoškrábaly podlahovou krytinu.

Mrkněte se, jak s posilováním s činkami začít

Jako naprostí začátečníci byste měli začít posilovat s lehčími závažími. Možná se ptáte sami sebe, proč, když třeba děláte nějaký sport a vaše fyzička není z nejhorších. Odpověď je jednoduchá. Musíte nechat vaše svaly si zvyknout na tento konkrétní druh námahy. Říká se, že kdo začne zhurta a přecení své síly, rychle zase skončí. A to by vás k vysněným bicepsům rozhodně nedostalo. Není totiž nic tak demotivujícího, jako svaly, které vás po přetrénování se bolí tak moc, že musíte vynechat několik tréninků. Pokud chcete mít kvalitní svalovou hmotu, je jednoduše potřeba mít trpělivost a zdolávat závaží krůček po krůčku. Důležité je také nezapomenout na takzvané odpočinkové dny, aby měly svaly čas na dodatečnou regeneraci.

Tip na závěr: Nejste-li si jistí, jestli je vaše technika cvičení správná, rozhodně se domluvte na několika lekcích s trenérem, případně si zacvičte se zkušenějším kamarádem. Ať už chcete procvičovat konkrétní skupinu svalů nebo preferujete trénink přinášející komplexní a rovnoměrnou zátěž, je velice důležité cvičit správně a zdravě.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

17 − nine =