Jak správně vybavit kancelář
Myslíte si, že zařídit interiér pracovního prostředí není žádné umění? Právě naopak, a navíc na správné volbě skutečně záleží. Mnoho lidí totiž tráví v kanceláři více času než doma. Co by ve vaší pracovně rozhodně nemělo chybět?
Pracovní stůl a židle
Naprosto nejdůležitější pro vaše zdraví je, jak a kde budete sedět. Nesprávná výška stolu či nevhodné křeslo vám snadno mohou způsobit problémy se zády. Výška stolu by měla být taková, aby vaše paže a deska stolu svíraly úhel 90 stupňů. Současně je důležitý správný poměr mezi sedákem křesla a stolem – cca 28 cm. Elitou mezi pracovními stoly jsou počítačové stoly s nastavitelnou výškou, u nichž lze jak sedět, tak stát. Střídat během dlouhé práce polohu je to nejlepší, co můžete pro svou páteř udělat.
Tím se plynule dostáváme k tématu dynamického sezení. Na to byste se měli zaměřit při výběru kancelářské židle či křesla. Dynamická křesla vám umožní měnit sklon hned na několik poloh. Kancelářské židle by měly být dobře polstrované a poskytovat správnou oporu nejen vašim zádům, ale i krční páteři a loktům. Výška křesla musí být vždy nastavena tak, abyste nohama dosáhli na zem.
Další využití prostoru
Máte-li v kanceláři často klienty nebo pořádáte porady se spolupracovníky, lepší atmosféru pro schůzky vytvoříte pořízením konferenčních stolků a křesel. Dále by vám v žádném případě neměl chybět úložný prostor na dokumenty, nejlépe skříňky či police přímo určené pro šanony a archivační krabice. V neposlední řadě nezapomeňte na to, že i pracovní prostředí by vám mělo být příjemné. Strohost kanceláře krásně oživíte například záclonkami na oknech nebo rostlými květinami. Při zařizování místnosti záleží samozřejmě i na prostorovém rozmístění nábytku. Například u pracovního stolu platí, že by měl být na světle, avšak ne přímo pod oknem. Při sdílené kanceláři se nedoporučuje umístit stoly spolupracovníků přímo proti sobě, jelikož to narušuje soukromí.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!